Original title:
Adapting the Needs of the Youht Segment by Mobile Operator in the Czech Republic
Translated title:
Ideální obsluha mladých u mobilního operátora v Česke republice
Authors:
Földesová, Simona ; Král, Petr (advisor) ; Karlíček, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The main goal of the master's thesis is to understand the actual needs of Czech Generation Y and propose a mobile services product fitting the best their needs. The topic is approach from both theoretical and practical perspective. Theoretical part proposes a better understanding of researched topic and conducts a deep market analysis. The practical part follows with the research and precise definition of the target group, its buying habits and the major unmet needs.Cílem této diplomové práce je porozumění aktuálních potřeb české generace Y a zároveň navrhnout takové produkty mobilních služeb, které by se nejvíce hodily pro potřeby této generace. Téma této práce je zpracováno jak z teoretické tak z praktické stránky. Teoretická část poskytuje lepší porozumění daného tématu a analýzy trhu. Praktická část navazuje na teoretickou část a upřesňuje definici cílové skupiny, její nakupovací návyky a jejich neuspokojené potřeby.
Keywords:
Czech Republic; Generation Y; Mobile providers; Product proposal; Segmentation; Telecommunication; Generace Y; mobilní operátoři; návrh produkt; segmentace; telekomunikace; Česká republika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43539