Název:
Virtuální vzdělávací portál
Překlad názvu:
Virtual educational portal
Autoři:
Möhwald, David ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Primárním cílem této práce je představit koncept a možnosti realizace veřejného virtuálního vzdělávacího portálu (VVP) jakožto centralizovaného systému, nabízejícího snadný způsob sdílení informací a předávání znalostí mezi uživateli portálu za účelem jejich celoživotního rozvoje. Mezi dílčí cíle patří: - seznámení se s pojmy a problematikou virtuálního vzdělávání, - analýza nabídky vzdělávacích kurzů, jejich poskytovatelů a využívaných nástrojů v oblasti virtuálního vzdělávání na území ČR, - představení vybraných výukových nástrojů a jejich využití při návrhu VVP, - návrh vhodného způsobu realizace a vyhodnocení záměru VVP. Přínosem této práce pro čtenáře je nejprve uvedení do problematiky virtuálního vzdělávání. Následně čtenáři nabízím přehled, který by mu měl pomoci s orientací v nabídce zprostředkovatelů a poskytovatelů elektronických kurzů v ČR. Dále seznamuji čtenáře s nejvíce využívanými nástroji pro virtuální vzdělávání v ČR. Ve stěžejní části práce představuji celkový návrh virtuálního vzdělávacího portálu - včetně přínosu pro jeho uživatele - a možnosti jeho realizace. V závěru práce se zabývám vyhodnocením investičního záměru a popisuji zde přínosy a rizika realizace projektu VVP.The main objective of this diploma thesis is to introduce the concept of public virtual educational portal (VEP) as a centralized system giving an easy way to spread information and knowledge among users for their lifelong progress. The partial objectives of this thesis are: - introduction to the problems of virtual education, - analysis of e-learning courses supply, their providers and tools used in the field of education in the Czech republic, - overview of selected learning tools and their utilizing within design of the VEP, - design of a feasible way of realization and evaluation of the VEP plan. Contribution of this thesis is, on the first place, to get the reader introduced into the problems of virtual education. Subsequently the reader is given a helpful overview of brokers and providers of educational courses in the Czech republic. Another benefit of this work is to provide readers with the most exploited tools for educational purposes. The main part of this thesis presents an overall concept of the public virtual educational portal including its realization feasibilities and benefits for the users. Finally this thesis is focused on investment plan evaluation in which the benefits and risks of the VEP project realization are described.
Klíčová slova:
e-kurz; e-learning; LMS; portál; virtuální třída; e-course; e-learning; LMS; portal; virtual classroom
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23194