Original title:
Analýza nástrojov marketingovej komunikácie Ráááádio Impuls
Translated title:
Analysis of marketing communication tools of Ráááádio Impuls
Authors:
Matuščáková, Lenka ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Kubák, Matúš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto diplomovej práce je analyzovať nástroje marketingovej komunikácie Rádia Impuls. V teoretickej časti tejto práce je definovaná marketingová komunikácia, masová a osobná komunikácia, typy marketingovej komunikácie, nadlinková a podlinková marketingová komunikácia. V práci sa ďalej venujem okrem predstavenia rozhlasového trhu v Českej republike a postavenia Rádia Impuls, definovaniu hodnôt, vízii a misie značky Ráááádio Impuls, positioningu, identite a poslaniu, analýze použitých nástrojov marketingovej komunikácie rádia. Taktiež je v tejto diplomovej práci prevedený a vyhodnotený výskum a z neho vyplývajúce doporučenia.Cílem této diplomové práce je analyzovat nástroje marketingové komunikace Rádia Impuls. V teoretické části práce je definována marketingová komunikace, masová a osobní komunikace, typy marketingové komunikace, nadlinková a podlinková komunikace. Kromě představení rozhlasového trhu v České republice a postavení Rádia Impuls se věnuji definici hodnot, vizi a misi značky Ráááádio Impuls, pozitioningu, identitě, poslání a analýze použitých nástrojů marketingové komunikace rádia. Taktéž je v této diplomové práci proveden a vyhodnocen výzkum a z něho vyplývající doporučení.The purpose of this diploma thesis is to analyze the tools of the marketing communication of Radio Impuls. The definition of marketing communication, mass and personal communication, the various types of marketing communication as well as above the line and below the line communication are outlined in the theoretical part. Further on, apart from introduction of a radio market in the Czech Republic and the placing of Radio Implus in the this market, I focused on defining the values, vision and mission of the brand Ráááádio Impuls, as well as the positioning, identity and the marketing communication tools of the radio. Finally, I conducted the research, described the results and consequent recommendations.
Keywords:
above the line communication; below the line communication; marketing communication; marketingová komunikace; nadlinková komunikace; podlinková komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43281