Original title:
Využití Facebooku pro reklamní účely
Translated title:
Use of Facebook for advertising purposes
Authors:
Pavelka, Tomáš ; Sigmund, Tomáš (advisor) ; Toman, Prokop (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této práce je popis možností využití Facebooku k reklamním účelům. Úvod práce pojednává o sociálních sítích obecně, analyzuje důvody jejich popularity, uvádí jejich typy a zmiňuje některé příklady. Práce dále srovnává reklamu na sociálních sítích s tradičními formami reklamy a analyzuje její výhody a nevýhody. Další část práce je zaměřena jen na nejpopulárnější sociální síť na světě -- Facebook, a analýzu jeho pozice v České republice. Následuje popis možností, jak Facebook využít pro reklamní účely. Práce také srovnává na Facebooku s reklamou na Googlu. Na závěr je uvedeno pár reálných příkladů úspěšného použití Facebooku k reklamním účelům.The main aim of this thesis is a description of options to use Facebook for advertising purposes. The first part of the thesis deals with social networks in general, analyses the reasons of their popularity, lists their types and mentions a couple of examples. Furthermore, the thesis compares advertising on social networks to traditional forms of advertising and analyses its advantages and disadvantages. Further part of the thesis is focused on the most popular social network in the world -- Facebook, and analyses its position in the Czech Republic, followed by a description of options to use Facebook for advertising purposes. The thesis also compares Facebook advertising to Google advertising. In the end, the thesis names a few real examples of how Facebook is successfully used for advertising purposes.
Keywords:
advertising; facebook; google; marketing; social networks; facebook; google; marketing; reklama; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23181