Original title:
Návrh marketingové strategie pro fitness centrum Studio Be Free
Authors:
Víceník, Petr Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na návrh marketingové strategie pro Studio Be Free, což je fitness centrum v Uherském Brodě. Návrh nové strategie by měl vést ke zvýšení počtu zákazníků, zvýšení tržeb a upevnění si své pozice na trhu. Teoretická část je zaměřena na literární rešerši, ve které jsou vysvětleny pojmy, které jsou následně použity ve vlastní práci. V první části vlastní práce jsou uvedeny obecné informace o fitness centru a je provedena také analýza současné marketingové strategie. Pro současnou analýzu prostředí jsou použity analýzy jako PESTE, odvětvová analýza a SWOT analýza. Je zde provedena také segmentace a analýza marketingového mixu. Poslední část bakalářské práce se zaměřuje na konkrétní návrhy strategií, které by zvýšily počet návštěvníků ve fitness centru.The Bachelor thesis is aim at a suggestion of marketing strategy for Studio Be Free, which is a fitness centre in Uherský Brod. This suggestion of new marketing strategy should maintain to higher amount of new customers, increase a revenues and fixing your position at market. The theoretical part contains theoretical interpretation in general and important marketing definitions, which are applied in the practical part. In first part of the practical part are listed the basic information of the fitness centre and introduction of a current marketing strategy. PESTE, Porter's five forces and SWOT analysis are used to analyze the current stage of fitness centre. There are implementation of a segmentation process and a marketing mix, too. In the last part of the bachelor thesis is aim to concrete suggestions of marketing strategy, which should be increase the attendance in the fitness centre.
Keywords:
fitness centrum; marketingová strategie; marketingový mix; Studio Be Free; SWOT analýza