Original title:
Chování spotřebitele na trhu s jogurty v Jihomoravském kraji
Authors:
Hlaváčková, Pavla Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s jogurty v Jihomoravském kraji. Zjišťuje frekvenci konzumace jogurtů, nákupní zvyklosti, preference a postoje spotřebitelů. Dále identifikuje hlavní faktory, které ovlivňují spotřebitele při nákupu jogurtů a hodnotí vliv obalu, značky, reklamy a ostatní propagace. Na základě výsledků získaných prostřednictvím dotazníkového šetření jsou navržena doporučení pro subjekty, které na tomto trhu působí.This bachelor thesis deals with consumer behaviour on the yogurt market in the South Moravian Region. It provides results of an inquiry about frequency of yogurt consumption, shopping habits, consumer preferences and attitudes. It also identifies key factors which influence consumer during shopping of yogurts and evaluates the influence of package, brand, advertisement and other promo-tional tools. Based on results of questionnaire survey recommendations are sug-gested for subjects which operate on this market.
Keywords:
chování spotřebitele; dotazníkové šetření; jogurty; trh s jogurty