Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chování spotřebitele na trhu s jogurty v Jihomoravském kraji
Hlaváčková, Pavla
Tato bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s jogurty v Jihomoravském kraji. Zjišťuje frekvenci konzumace jogurtů, nákupní zvyklosti, preference a postoje spotřebitelů. Dále identifikuje hlavní faktory, které ovlivňují spotřebitele při nákupu jogurtů a hodnotí vliv obalu, značky, reklamy a ostatní propagace. Na základě výsledků získaných prostřednictvím dotazníkového šetření jsou navržena doporučení pro subjekty, které na tomto trhu působí.
Analýza frazeologických jednotek s komponentem "voda", míra ekvivalence v nizozemštině a češtině
Hlaváčková, Pavla ; Hrnčířová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Cílem této diplomové práce Analýza frazeologických jednotek s komponentem voda, míra ekvivalence v nizozemštině a češtině je porovnání nizozemských a českých frazeologických jednotek, které v nizozemštině obsahují pojem voda a ryba. Práce je zaměřena kontrastivně. V úvodní části se soustředíme na různé pohledy na problematiku idomatiky a frazeologie, se zaměřením na pole české a nizozemské. Porovnáváme různá pojetí v tomto oboru a vymezujeme metodiku, kterou následně používáme v praktické části této práce. Vedle čistě lingvistických hledisek se také zaměřujeme na posouzení mimojazykových vlivů, které v rámci zvoleného tématu hrají v nizozemském prostředí poměrně význačnou roli. Věnujeme také pozornost vlivu sociologických faktorů na znalost frazelogickýchjednotek. Pro účely praktické části jsme si sestavili vlastní korpus obsahující frazeologické jednotky s komponentem voda a ryba, jehož jednotky v této práci dále analyzujeme jak po stránce syntaktické, tak po stránce sémantické. Na základě korpusu zjišťujeme, do jaké míry jsou nizozemské a české frazeologické jednotky ekvivalentní a uvádíme možnosti překladu. Zaměřujeme se také na to, jaký vliv může mít geografická poloha a kulturní prostředí na jazyk a zkoumáme obraznost komponentu voda ve vybraných frazeologických jednotkách. Na základě výsledků z...
Analýza frazeologických jednotek s komponentem "voda", míra ekvivalence v nizozemštině a češtině
Hlaváčková, Pavla ; Hrnčířová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Cílem této diplomové práce Analýza frazeologických jednotek s komponentem voda, míra ekvivalence v nizozemštině a češtině je porovnání nizozemských a českých frazeologických jednotek, které v nizozemštině obsahují pojem voda a ryba. Práce je zaměřena kontrastivně. V úvodní části se soustředíme na různé pohledy na problematiku idomatiky a frazeologie, se zaměřením na pole české a nizozemské. Porovnáváme různá pojetí v tomto oboru a vymezujeme metodiku, kterou následně používáme v praktické části této práce. Vedle čistě lingvistických hledisek se také zaměřujeme na posouzení mimojazykových vlivů, které v rámci zvoleného tématu hrají v nizozemském prostředí poměrně význačnou roli. Věnujeme také pozornost vlivu sociologických faktorů na znalost frazelogickýchjednotek. Pro účely praktické části jsme si sestavili vlastní korpus obsahující frazeologické jednotky s komponentem voda a ryba, jehož jednotky v této práci dále analyzujeme jak po stránce syntaktické, tak po stránce sémantické. Na základě korpusu zjišťujeme, do jaké míry jsou nizozemské a české frazeologické jednotky ekvivalentní a uvádíme možnosti překladu. Zaměřujeme se také na to, jaký vliv může mít geografická poloha a kulturní prostředí na jazyk a zkoumáme obraznost komponentu voda ve vybraných frazeologických jednotkách. Na základě výsledků z...
Chování spotřebitele na trhu s jogurty v Jihomoravském kraji
Hlaváčková, Pavla
Tato bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s jogurty v Jihomoravském kraji. Zjišťuje frekvenci konzumace jogurtů, nákupní zvyklosti, preference a postoje spotřebitelů. Dále identifikuje hlavní faktory, které ovlivňují spotřebitele při nákupu jogurtů a hodnotí vliv obalu, značky, reklamy a ostatní propagace. Na základě výsledků získaných prostřednictvím dotazníkového šetření jsou navržena doporučení pro subjekty, které na tomto trhu působí.
Pohádkové motivy v knížkách lidového čtení
HLAVÁČKOVÁ, Pavla
Cílem této práce je rozšíření poznatků o knížkách lidového čtení se zaměřením na pohádkové motivy. Práce charakterizuje jejich základní rysy, ale přináší i další poznatky a hledá nové souvislosti. U vybraných knížek lidového čtení je pozornost zaměřena na vznik díla a události, jež jej doprovázely. Práce se zabývá celkovým pohledem na tyto knihy i na ostatní literaturu určenou pro širší publikum. Zaměřuje se na množství tisků a místa vydání knížek lidového čtení. Pozornost je věnována typickým hrdinům, jako je Ezop, Paleček či Enšpígl a dalším neméně populárním látkám (Faust, Fortunat). Součástí práce je také pojednání o teorii pohádky, včetně základních termínů a pojetí pohádkových motivů. Teoretické údaje pohádky doplňuje obecné i praktické stanovisko. Základními prvky práce jsou charakteristiky jednotlivých látek knížek lidového čtení a jejich pohádkových motivů. V poslední části je pozornost zaměřena na motivy, které se objevují nejen v knížkách lidového čtení, ale i v jiných druzích umění, např. motiv ďábla v novodobém umění i v tradiční literatuře.

Viz též: podobná jména autorů
6 HLAVÁČKOVÁ, Pavla
12 HLAVÁČKOVÁ, Petra
1 Hlaváčková, Pavlína
12 Hlaváčková, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.