Original title:
Franchising jako metoda vstupu na trh
Translated title:
Franchising as the entry mode to the market
Authors:
Bláha, Petr ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Hudeček, Miroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá franchisingem jako metodou vstupu na trh. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část popisuje základy franchisingu, postavení franchisingu ve světě a v České republice a jeho obecné výhody a nevýhody pro MSP. Praktická část porovnává výhody a nevýhody franchisingu na reálných firmách z oblasti cestovního ruchu.This bachelor thesis deals with franchising as a form of entry to the market. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part contains basics of franchising, its situation in the world and in the Czech Republic and advantages and disadvantages of franchising for small and medium enterprises (SMEs) in general. The practical part of the thesis compares advantages and disadvantages of franchising on existing travel agencies.
Keywords:
advantages and disadvantages of franchising; CK Fischer; franchise; franchising; CK Fischer; franchisa; franchising; výhody a nevýhody franchisingu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23099