Název:
Analýza výuky agilních metod vývoje softwaru na vysokých školách v ČR
Překlad názvu:
Analyze teaching agile methods of software development at universities in the Czech Republic
Autoři:
Košák, Vojtěch ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Balada, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je provést analýzu výuky agilních metod vývoje softwaru na vysokých školách v České republice. Jelikož tyto informace nejsou dostatečně známé, má práce stanovit v jaké míře a rozsahu je agilní přístup vyučován. Zdrojem dat pro analýzu jsou veřejně dostupné zdroje jednotlivých vysokých škol a informace o jejich výuce. Dalším důležitým zdrojem je dotazníkový průzkum, který byl v rámci této práce proveden. Na základě zkoumání těchto údajů jsou formulovány závěry a doporučení, jejichž splnění by mohlo vést ke zvýšení zájmu o agilní pojetí vývoje softwaru. Práce je členěna do několika kapitol. Na úvod se věnuji agilním metodikám obecně a snažím se je ve stručnosti charakterizovat. V dalších kapitolách stanovuji stav výuky agilních metod na jednotlivých vysokých školách a podávám informace o dotazníkovém průzkumu a jeho vyhodnocení. V poslední části se snažím, ve spojitosti s touto prací, vyvodit závěry z dříve provedených průzkumů o používání agilního vývoje v praxi.The objective of this thesis is to analyze teaching agile methods of software development at universities in the Czech Republic. This information is not enough known, so this thesis says range and scope of teaching agile development. Primary source of analyzed data are publicly available information at universities, including information about the teaching activities. Another important source is a questionnaire survey, accomplished as a part of this work. Conclusions and recommendations made with respect to the examined data, could lead to growing interest in the concept of agile software development. The thesis is divided into several chapters. Introduction is devoted to general information on agile methodologies with their brief explanation. In the following chapters is determined the status of teaching agile methods at different universities and provided information on the questionnaire survey and its evaluation. In the last section, I try to make conclusions reflecting the information provided in this thesis and also in previously conducted surveys on the practices of agile development.
Klíčová slova:
agilní metodiky; analýza výuky; průzkum; agile methodologies; analyze teaching; survey
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23080