Original title:
Formáty webové reklamy přizpůsobené mobilním zařízením
Translated title:
Web-based advertising adapted for mobile devices
Authors:
Bártík, Radovan ; Gála, Libor (advisor) ; Seman, Vladimír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá přizpůsobením webové reklamy mobilním zařízením. Shrnuje jeho důvody a východiska a porovnává používané standardy. Vedle v současnosti převažujícího standardu sdružení Mobile Marketing Association zmiňuje i další současné a minulé formáty. V závěrečné části se autor pomocí kvantitativního šetření snaží nalézt rozdíly v použití mobilní webové reklamy ve vybraných evropských zemích, případně závislost míry a typu používané reklamy na souvisejících demografických ukazatelích. Tato závislost zjištěna není, ale přesto jsou výstupem výzkumu důležité informace o používaných reklamních formátech.The bachelor thesis discusses the adaptation of web-based advertising for mobile devices. It presents reasons and the background of this adaptation and compares and contrasts used standards. Besides dominant recommendations by Mobile Marketing Association the work presents other formats, both past and present. In the practical part of the thesis the writer tries to find differences in the usage of mobile advertising between selected European countries and the dependency of mobile advertising on related demographic indicators, using statistical analysis. Although this dependency was not confirmed, the results are applicable in practice.
Keywords:
mobile advertising; mobile devices; mobile marketing; mobile web; web advertising; mobilní marketing; mobilní reklama; mobilní web; mobilní zařízení; webová reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23078