Název:
Postavení pojišťovny Allianz na trhu životního pojištění v ČR
Překlad názvu:
The matrket position of Allianz pojišťovna, a.s. in the years 1999 and 2008
Autoři:
Pešková, Šárka ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem bakalářské práce je zhodnocení postavení společnosti Allianz pojišťovna, a.s. na českém pojistném trhu v letech 1999 -- 2008 a to v rámci skupiny dvanácti pojišťoven (včetně Allianz pojišťovny, a.s.), které se z hlediska hrubého předepsaného pojistného řadí mezi největší pojistitele. První část práce je věnována představení společnosti Allianz pojišťovna, a.s. jako takové. Pozornost je zaměřena na vytyčení specifik společnosti, které ji odlišují od ostatních subjektů na trhu. Druhá část práce se zaměřuje na samotné hodocení. Důraz je kladen především na vývoj hrubého předepsaného pojistného a to jak celkového, tak i jednotlivě v rámci neživotního a životního pojištění. Poměrně značná část pozornosti je kladena na vývoj produktové nabídky společnosti Allianz pojišťovna, a.s. V závěru práce je uvedeno stručné shrnutí vývoje Allianz pojišťovny, a.s. ve výše vytyčeném časovém horizontu a předpoklady jejího budoucího vývoje.The topic of this study is to evaluate the status of Allianz pojišťovna, a.s. in the Czech insurance market in the years 1999 and 2008 and in the twelve group of insurance companies, which in the terms of gross written premiums belong to the largest insurers. The first part is devoted to the presentation of Allianz pojišťovna, a.s. Attention is focused on the identification of specific features which distinguish it from other market players. The second part focuses on the actual evaluation. Emphasis is placed on the development of gross written premiums, both generally and individually within the frame of non-life insurance and life insurance. The great deal of attention is given to the development of the product portfolio of Allianz pojišťovna, a.s. The conclusion is a brief summary of the development of Allianz pojišťovna, a.s. in the time period set out above and preconditions for its future development.
Klíčová slova:
Allianz Direct; Allianz penzijní fond; Allianz pojišťovna, a.s.; Allianz SE; postavení na trhu; Allianz Direct; Allianz penzijní fond; Allianz pojišťovna, a.s.; Allianz SE; gross written premiums; insurance; insurer
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23028