Název:
Nábor pracovníků personální agenturou Manpower, Inc.
Autoři:
Konečná, Zuzana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Konečná, Z. Nábor pracovníků personální agenturou Manpower, Inc. Bakalářská práce. Brno, 2010. Bakalářská práce je zpracována na téma nábor pracovníků personální agenturou Manpower, Inc. Na základě zhodnocení procesu náboru a výběru pracovníků v této agentuře jsou v práci shrnuty výhody a nevýhody, které přináší spolupráce s agenturou. Největšími výhodami jsou zkušenosti a možnosti zaměstnanců a možnost využít agenturního zaměstnávání. Nevýhodou je vysoká agenturní provize, která je v závěru práce porovnána s náklady na personální oddělení ve vybrané společnosti. Pro společnost IBM dodala agentura za posledních pět let celkem 3 494 zaměstnanců. Za tyto pracovníky společnost zaplatila agentuře přibližně 131 mil. Kč. V případě náboru vlastními pracovníky by společnost zaplatila asi 31 mil. Kč. Agentura by měla snížit náklady na výběr zaměstnanců například snížením počtu webových portálů, na kterých inzeruje. Dále by agentura měla zkvalitnit obsah inzerátu, kde chybí platové ohodnocení a popis společnosti, pro kterou zaměstnance vybírá.Konečná, Z. Recruitment of employees by personal agency Manpower, Inc. Bachelor Thesis. Brno, 2010. The Bachelor Thesis is composed on the topic recruitment of employees by personal agency Manpower, Inc. On the basis of the estimation the processes recruitment and selection of employees in this agency, there are summarized the advantages and disadvantages, that brings the co-operation with the agency. The biggest advantages are the experiences and possibilities of employees and agency employment. Disadvantage is a high agency commission, which is compared with the costs of personal department in the company in the final part of thesis. During the last five years, the agency has added in all 3 494 employees for IBM. The company has already paid about 131 mil. CZK for these employees. In the case of recruitment by own employees the company would pay about 31 mil. CZK. The agency should reduce costs on selection of employees, for example by reduction of number of web portals, on which it advertises. Next the agency should improve the quality of the content of advertisement, where is missing the salary and description of company, for which the agency chooses the employees.
Klíčová slova:
Manpower Inc.; nábor zaměstnanců; personální agentury; výběr zaměstnanců