Original title:
Kyberšikana v pohledu učitelů základních škol
Translated title:
Cyberbullying from the perspective of primary school teachers
Authors:
KLIMŠA, Libor Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je analýza pohledů učitelů na nebezpečí kyberšikany. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je proveden rozbor základních pojmů a je sledováno, jak je kyberšikana v literatuře charakterizována. Praktická část zkoumá, do jaké míry se učitelé cítí být připraveni na řešení situací, které v edukačním prostředí vytváří tento druh ohrožení dětí. Je zkoumáno, zda jsou učitelé sami ohroženi kyberšikanou a zda se setkali s nějakými příklady, které měly formu kyberšikany.The aim of this thesis is the analysis of teachers' views on the dangers of cyberbullying . The work is divided into theoretical and practical. The theoretical part is an analysis of the basic concepts and tracked, how cyberbullying is characterized in the literature. The practical part examines the extent to which teachers feel prepared to deal with situations in which educational environment creates this kind of danger to children . It is examined whether teachers are themselves at risk of cyberbullying and whether they met with some examples,which took the form of cyberbullying.
Keywords:
bullying; cyberbullying; kyberšikana; šikana Citation: KLIMŠA, Libor. Kyberšikana v pohledu učitelů základních škol. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/37733