Original title:
Improvizované pomůcky a výuka fyziky na ZŠ
Translated title:
Improvised equipment and teaching physics at basic schools
Authors:
KOZELKOVÁ, Libuše Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o začlenění fyziky do výuky na ZŠ. Upozorňuje na důležitost provádění pokusů v tomto předmětu. Zabývá se rolí improvizovaných pomůcek ve výuce fyziky naZŠ a jejich aktivním využíváním žáky. Zkoumá a porovnává prospěšnost aktivního zapojení žáků ve výuce pro jejich motivaci a lepší pochopení a zapamatování učiva.This thesis deals with the incorporation into teaching physics at the elementary school. It highlights the importance of conducting experiments on this subject. It deals with the role of improvised devices in physics education and their active use of the students. Examines and compares the benefits of active participation of pupils in the classroom for their motivation and better understanding and reinforce the learning.
Keywords:
active learning pupils; aids in teaching physics experiments; physics education; aktivní učení žáků; fyzikální pokusy; pomůcky ve výuce; výuka fyziky Citation: KOZELKOVÁ, Libuše. Improvizované pomůcky a výuka fyziky na ZŠ. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/34742