Název:
Historische und Ökonomische Aspekte für die Entwicklung der erfolgreichsten und wichtigsten deutschen Firmen auf dem tschechischen Markt nach 1989
Překlad názvu:
The historical and economic aspects for the development of the most successful and important German companies on the Czech market after 1989
Autoři:
FÜRSTOVÁ, Andrea Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
ger
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá těmi nejdůležitějšími historickými a ekonomickými aspekty pro vstup a následný vývoj několika nejúspěšnějších německých firem v České republice po Sametové revoluci 1989. Práce je rozdělena do historické, ekonomické a praktické části. V historické části se bude věnovat vzniku některých významných ekonomických, technických a akademických skupin v tehdejším Československu. Hlavní důraz bude kladen na připomenutí si Sametové revoluce v roce 1989. Ekonomická část práce se bude zabývat problematikou ekonomických reforem a jejími přípravami. V praktické části se zaměří na postavení Spolkové republiky Německa na světovém trhu a na její přímé zahraniční investice na tuzemský trh. V úplném závěru se práce bude zabývat šesti nejúspěšnějšími německými firmami a jejich postavením na českém trhu.The bachelor thesis concerns with the most important historical and economical aspects of the entry and further development of the biggest and the most successful German companies in the Czech Republic after the Velvet Revolution 1989. The bachelor thesis is divided into 3 main parts: historical, economic and practical. The historical part will deal with some of the most significant economic, technical and academic groups in the former Czechoslovakia. The main focus of this part will be the Velvet Revolution in 1989. The economic part of this thesis will address the main economic reforms and their preparations after the revolution. The practical part will concern with Germany as the third most powerful economy in the world and its direct investments in the Czech market. The very end of the thesis will deal with the 6 most successful German companies on the Czech market.
Klíčová slova:
Bosch Group ČR; Direct German investments on the Czech market; HOCHTIEF CZ a.s.; Linde Gas a.s.; Opening of the Czech market; RWE Supply & Trading CZ a.s.; Siemens s.r.o.; STRABAG a.s.; The economic reform; Velvet Revolution 1989 Citace: FÜRSTOVÁ, Andrea. Historische und Ökonomische Aspekte für die Entwicklung der erfolgreichsten und wichtigsten deutschen Firmen auf dem tschechischen Markt nach 1989. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/39831