Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Výchovné styly charakterizované Kurtem Zadekem Lewinem a jejich preference u dětí a mládeže ve věku pubescence a adolescence
Original title:
Výchovné styly charakterizované Kurtem Zadekem Lewinem a jejich preference u dětí a mládeže ve věku pubescence a adolescence
Translated title:
Educational styles characterized by Kurt Zadek Lewin and their preferences for children and young generation at the age of puberty and adolescence.
Authors:
PŘEVRÁTILOVÁ, Pavlína Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá výchovnými styly, které charakterizoval na základě svého výzkumu Kurt Zadek Lewin a jeho spolupracovníci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký výchovný styl preferují děti a mládež ve věku pubescence a adolescence. Práce je rozdělena na čtyři stěžejní části, které současně odpovídají jednotlivým kapitolám. První kapitola se věnuje charakteristice vývojových období adolescence a pubescence, s ohledem na vývojové úkoly, ze kterých by měly vycházet odpovídající výchovné cíle a celkový styl výchovy. Druhá kapitola popisuje výchovu a výchovné působení pedagoga, konkrétněji vymezuje interakci mezi pedagogem a vychovávaným jedincem, a charakterizuje celkový styl výchovy. Třetí kapitola objasňuje autoritářský, liberální a demokratický styl výchovy. Obsahem poslední kapitoly je vlastní kvantitativní výzkum, v rámci kterého byly použity dotazníky. Záměr tohoto výzkumu koresponduje s již výše uvedeným cílem.This thesis is about educational systems which were characterized by Kurt Zadek Lewin and his co workers based on Lewin's research. The goal of the thesis was to find out which educational styles prefer the children and youth in the age of pubescence and adolescence. The thesis is divided in 4 main parts, where each of the part fit the individual chapters. The first chapter deals with the characteristics of development during adolescence and pubescence, with regard to the developmental tasks, which should be based on appropriate educational goals and the overall style of education. The second chapter describes upbringing and educational activity of the teacher; it specifically defines the interaction between the teacher and educated individual, and characterizes the overall style of education. The third chapter explains authoritarian, liberal and democratic style of education. The final chapters content is my own quantitative research, in which the questionnaires were used. The intention of this research corresponds with the above stated goal.
Keywords:
adolescence; authoritarian style; democratic style of education; deskriptiv analysis; developmental tasks; education; education officials; educational goals; educational resources; liberal style; overall educational style; pubescence; quantitative research; questionnaire; autoritářský styl výchovy; celkový styl výchovy; demokratický styl výchovy; dotazník; kvantitativní výzkum; liberální styl výchovy; období adolescence; období pubescence; výchova; výchovné cíle; výchovné prostředky; vývojové úkoly; činitelé výchovy Citation: PŘEVRÁTILOVÁ, Pavlína. Výchovné styly charakterizované Kurtem Zadekem Lewinem a jejich preference u dětí a mládeže ve věku pubescence a adolescence. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/39933