Original title:
Oživení českých značek
Translated title:
Analysis of success in rebranding Botas, a.s.
Authors:
Mareš, Jan ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Skokanová, Dagmar (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce bylo podat pokud možno komplexní obrázek o současném stavu firmy Botas, a.s. - tradičního českého výrobce obuvi. Zaměřil jsem se na analýzu silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb za použití matice SWOT, dále jsem zhodnotil marketingový mix společnosti, pomocí dotazování provedl výzkum vnímání značky a na závěr se pokusil zhodnotit životní cyklus za použití dat z účetních závěrek.The aim of this thesis is to provide complex view of present condition of company Botas, a.s. - a traditional czech shoes producer. I analysed stregnths, weaknesses, opportunities and threats with the use of SWOT matrix, I also reviewed the marketing instruments, I did a research on perception of the brand and tried to analyse the life cycle, using the data from the final accounts.
Keywords:
Botas; Brand building; Life cycle; Marketing instruments; Research; SWOT; Botas; Brand building; Marketingový mix; SWOT; Výzkum; Životní cyklus
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22840