Original title:
Význam zavedení regionální značky pro MAS
Translated title:
The importance of implementation of a regional brand for a Local Action Group
Authors:
KULDOVÁ, Kateřina Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce bylo zhodnocení významu zavedení regionální značky pro vybraný region. První část bakalářské práce se zabývá popsáním a fungováním regionální politiky v České republice a v Evropské Unii. Regionální politika se zaměřuje na regiony a města EU, podporuje jejich hospodářský růst a zlepšuje kvalitu života jejich občanů prostřednictvím strategických investic. Dále popisuje vznik a fungování místních akčních skupin a popis projektování Fiche. V další kroku bude čtenář seznámen s existujícími regionálními značkami v Evropě a se značkami týkajících se vybraného regionu. Ve druhé, praktické, části se bakalářská práce zaměřuje na region Hluboká nad Vltavou a Lišov. Zde bylo provedeno šetření pomocí dotazníků o informovanosti ekonomických subjektů o regionálním značení pro vybraný region. Regionální značení je důležité pro propagaci daného regionu a zviditelnění jeho specifických produktů. Výsledky byly zhodnoceny a byly navrženy možná řešení a inovace propagace regionální značky. The first part of the thesis focuses on the description and functioning of regional policy not only in the Czech Republic, but also in the Europian Union. Regional policy focuses on regions and cities in the Europian Union, encourages their economic growth and improves the quality of their inhabitants´ lives using strategic investments. It also informs us about the formation and processes of Local Action Groups and the description of Ficher designing. This part of the thesis gives a reader important information on regional brands in Europe and the ones connected with the selected region. The second, practical part of the thesis, focuses on Hluboká nad Vltavou and Lišov regions. A survey based on the results of numerous questionnaires regarding the level of economic entities´ awareness on regional branding of a selected region has been conducted. Regional branding is important for promotion of the particular region and its products. The results have been evaluated and possible solutions and inovations in the area of regional brand promotion have been suggested.
Keywords:
Fiche; Local Action Group; regional branding; regional policy; Fiche; místní akční skupina; regionální politika; regionální značení Citation: KULDOVÁ, Kateřina. Význam zavedení regionální značky pro MAS. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/37901