Original title:
Rozšíření produktu dětských lázní Kynžvart pro segment dospělých účastníků cestovního ruchu
Translated title:
Product expansion of children's spa Kynžvart for segment of mature tourism participants
Authors:
ZÍVALOVÁ, Eliška Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem předložené práce je specifikace produktu dětské lázeňské léčebny v Lázních Kynžvart. Práce se také zabývá komparací s produkty ostatních lázeňských zařízení pro stanovený segment klientů. Na základě průzkumů autor navrhne doporučení pro možnost dalšího rozvoje lázní Kynžvart pro segment dospělých účastníků cestovního ruchu. Práce byla postavena na hloubkovém studiu odborné literatury, situační analýze, dotazníkovém šetření, řízených rozhovorech, analýze současného rozvoje lázní, analýze současného produktu zkoumaných lázní a možnosti jeho rozvoje. Významnou součástí práce bylo zjišťování potřeb a přání zákazníků, které proběhlo pomocí dotazníkového šetření. Společně s dotazníkovým šetřením autor provedl řízené rozhovory s managementem lázní, jejich zaměstnanci a místní samosprávou. Na základě zjištěných výsledků se navrhne možnost diverzifikace služeb pro dospělé účastníky cestovního ruchu. The aim of this bachelor thesis is to specify the product of the Paediatric Spa for Respiratory and Dermatological Diseases in Kynžvart. This thesis also compares the product with products of other Spas directed at the similar clients. Based on a research, the author recommends other possibilities of the development of Kynžvart Spa in terms of adult clients. The thesis is based on the detailed study of scientific literature, situation analysis, questionnaire, structured interviews,the analyss of current development of the Spa, the current product analysis and possibilities of the product development. An important part of this thesis was the research on client's needs and demands, which has been done by the questionnaire. The author also carried out structured interviews with the department of management in Kynžvart Spa, its employees and self - rule. According to the results author suggests possibilities of different services that could be offered to adult clients.
Keywords:
client; leisure activities; needs; product; spa services; tourism; town Lázně Kynžvart; cestovní ruch; klient; lázeňské služby; město Lázně Kynžvart; potřeby; produkt; volnočasové aktivity Citation: ZÍVALOVÁ, Eliška. Rozšíření produktu dětských lázní Kynžvart pro segment dospělých účastníků cestovního ruchu . České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/36910