Original title:
Postavení privátní značky maloobchodního řetězce
Translated title:
Market position of a private label
Authors:
SAHANOVÁ, Jitka Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této bakalářské práce na téma Postavení privátní značky maloobchodního řetězce je návrh doporučení pro rozvoj privátních značek vybraného maloobchodního řetězce. Vedlejšími cíli jsou představit nabízený sortiment privátních značek a zjistit jejich postavení na trhu. Teoretická část se opírá o studium odborné literatury a praktická část popisuje nabídku privátních značek vybraného maloobchodního řetězce a realizaci marketingového výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledkem této bakalářské práce je návrh doporučení k rozvoji privátních značek.The main aim of this bachelor thesis with the theme Market position of a private label is to define the recommendation of private labels development in selected retail trade. The partial aims are focused on introducing range of private labels and finding out their market position. The theoretical part rests on studying of literature and the practical parts described the offer of the private labels of selected retail trade and realization of quantitative marketing research through a questionnaire survey. The result of this bachelor thesis is the draft recommendation for development of the private labels.
Keywords:
brand; customer perception; marketing research; private label; questionnaire survey; dotazníkové šetření; marketingový výzkum; privátní značka; spotřebitelské vnímání; značka Citation: SAHANOVÁ, Jitka. Postavení privátní značky maloobchodního řetězce. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/36567