Název:
Inovace v obchodě
Překlad názvu:
Innovation in commerce
Autoři:
MARTÍŠEK, Petr Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Inovace v obchodě" analyzuje vývoj a používání moderních inovačních technologií v obchodní sféře u nás i ve světě. Mapuje jejich formy i rozsah používání ve vybraných obchodních jednotkách, především se zaměřením na moderní platební nástroje a samoobslužné pokladny, dále i z pohledu jejich rozvoje a využívání v brzké budoucnosti. V práci je samostatně řešeno využívání moderních platebních nástrojů a samoobslužných pokladen v závislosti na věku zákazníka a formy placení (hotovostní, bezhotovostní) z pohledu rozdílu "venkovského" a městského obyvatelstva. V práci byla dále navržena implementace dvou rodících se moderních technologií self scanning a technologie iBeacon v supermarketu Terno České Budějovice.The diploma thesis "Innovation in Commerce" provides an analysis of the development and usage of up-to-day innovative technologies in trade sphere both in our country and abroad. It maps their forms and scope of usage in selected trade units, primarily focusing on modern payment instruments and self-service cash desks and, further on, also from the point of view of their development and usage in the nearest future. The thesis gives an independent solution of using up-to-date payment instruments and self-service cash desks depending on the customer´s age as well as payment forms (cash, non-cash) from z point of view of differences between "rural" and urban population. The thesis includes a proposal for the implementation of two arising up-to-date technologies - self-scanning and iBeacon technology in the Terno Supermarket in České Budějovce.
Klíčová slova:
bezhotovostní platby; bezkontaktní platební karta; inovace; moderní technologie; retailing; samoobslužné pokladny; self-scanning; advanced technologies; contactless payment card; Innovation; non-cash payments; retailing; self-scanning; self-service checkouts Citace: MARTÍŠEK, Petr. Inovace v obchodě. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33198