Original title:
Supermarkety a nákupní centra v ČR
Translated title:
Supermarkets and shopping centres in Czech Republic
Authors:
Pýchová, Barbora ; Kouba, Vojtěch (advisor) ; Šulcová, Irena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce "Supermarkety a nákupní centra v ČR" se věnuje vývoji, současnému a budoucímu stavu supermarketů a nákupních center v České republice. Zaměřuje se také na kulturu a změnu životního stylu, která ovlivnila českou společnost. Poukazuje na ekonomickou situaci, na niž měla dopad celosvětová finanční krize a porovnává situaci na českém trhu se zahraničím. Konkrétní příklady se zabývají vybranými nákupními centry v hlavním městě Praha.The bachelor thesis "Supermarkets and shopping centres" is concenrned with a development, present and future state of supermarkets and shopping centres in the Czech Republic. It is also focused on a culture and a change of life style, which affected Czech society. It mentions economic situation, which was influenced by the global finacial crisis, and it compares the situation at the Czech market with other countries. The examples are engaged in selected shopping centres in Prague.
Keywords:
Culture; Hypermarket; Shopping centre; Hypermarket; Kultura; Nákupní centrum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22747