Original title:
Ovlivňování zákazníka při nákupu
Translated title:
Influencing customers to buy
Authors:
Líbalová, Kateřina ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá nejdůležitější faktory, kterými je zákazník v prodejní jednotce během nákupu ovlivňován. První část se věnuje teoretickým aspektům působení na spotřebitele, přičemž ve druhé části jsou tyto poznatky ověřeny v praxi na příkladu konkrétní prodejny.Bachelor Thesis deals with the most important factors which influence customers during their purchasing activity. The first part focuses on theoretical aspects of customer's bias, practical consequences are under examination in the second part of the work. Particular shopping center is observed while specific findings are explained as the main outcome of the practical part of the work.
Keywords:
influencing costumers; retail marketing; shopping unit; ovlivňování zákazníka; prodejní jednotka; retail marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22679