Original title:
Analýza prodejní strategie neziskové organizace AIESEC
Translated title:
Analysis of the selling strategy of non-for-profit organization AIESEC
Authors:
Jezberová, Petra ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své práci jsem se v části teoretické zabývala neziskovými organizacemi, jejich charakteristikou, typy a historickým vývojem. Popsány jsou strategie neziskových organizací, komunikace a také získávání zdrojů. Část praktická je zaměřena na studentskou neziskovou organizaci AIESEC. Je popsána její struktura, historie a charakter prodávaných produktů. Poté je popsána její prodejní strategie. Analyzovány jsou změny v prodejních postupech.In the first, theoretical, part of the bachelor thesis, I focused on non-profit and non-for-profit organisations, their characteristics, types and their history. I described strategies of these organizations, communication and fund raising. The practical part deals with the student organization AIESEC. You will get to know its selling strategy, and I analysed changes in the strategy.
Keywords:
AIESEC; Non-for-profit organization; Selling; AIESEC; Nezisková organizace; Prodej
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22662