Original title:
Internet jako prostředek komunikace a propagace firem
Translated title:
Internet as a means of communication and promoting companies
Authors:
Tichopádová, Eva ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Topolová, Ivana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Internet je považován za významný přínos v historii rozvoje lidstva. Vytváří nejen určitý "prostor", kde lidé komunikují, dovídají se informace, ale slouží také jako prezentace firmám. Pro firmy již není nejdůležitější, aby se orientovaly na trhu, musí se také zviditelnit na internetu. Cílem této bakalářské práce je posouzení možností marketingu na internetu, neboť jeho výhod a nezbytností si je vědom každý dobrý manažer, který chce udržet krok s konkurencí. Práce je rozdělena na 2 hlavní části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o významu internetu v rámci marketingu, marketingovém mixu a komunikačním mixu na internetu. Na základě teoretických poznatků je druhá část zaměřena na praktickou aplikaci a představuje možný návrh marketingových aktivit na internetu v určité firmě v budoucnosti.The Internet is considered to be an enormous contribution in the human history. It does not mean only a certain "space", where people communicate, gain knowledge, but it also serves as an advertising space for companies. It is no longer important for companies to be able to orientate themselves purely on the market but also on the Internet. The goal of this thesis is an assessment of the options of internet marketing, because every good manager, who wants to keep pace with competition, realizes its advantages and necessities. The thesis is divided into 2 parts: theoretical and practical part. Theoretical one deals with the importance of the Internet in terms of marketing, marketing mix and communication mix on the Internet. The second part is focused on the practical application on the basis of the theoretical knowledge and represents a potential concept of marketing activities in the certain company into the future.
Keywords:
internet marketing; marketing; marketing mix; travel agency; cestovní kancelář; internetový marketing; marketing; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22658