Original title:
Tvorba cen a metodika účtování vybraných slev ve Škoda Auto, a.s.
Translated title:
Pricing and accounting methods of discounts selected in Škoda Auto a. s.
Authors:
Novák, Daniel ; Wagner, Jaroslav (advisor) ; Burešová, Veronika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku tvorby cen a popisuje metodiku účtování slev. Ukazuje, jak stanovit správnou cenu výrobku v průběhu jeho životního cyklu a jaké nástroje je vhodné použít k odhalení budoucího chování zákazníka. V praktické části je nastíněn postup plánování nového výrobku a s ním spojená cenová strategie vycházející z jeho získaných vlastností. Práce se dále zaobírá slevami jako nástrojem podpory prodeje a řeší jejich správné zaúčtování ve firemním účetnictví.This Bachelor thesis is focused on price quoting issues and describes the method of the discount accounting. It shows how to set a suitable price of a product in its life cycle and also suggests what techniques are convenient to use to find out the behaviour of a customer in the future. In the practical part there is a procedure of planning a new product foreshadowed and also the price strategy corresponding with the product which is based on the product's characteristics gained. The thesis then deals with discounts as a tool of supporting the sale and suggests their proper entering into accounts in the company accounting.
Keywords:
Accounting methods; Pricing; Škoda Auto a.s.; Tvorba cen; Účtování slev; Škoda Auto a.s.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22616