Original title:
Vstup produktu na český trh
Translated title:
Expansion of a Foreign Product to the Czech Market
Authors:
Leblochová, Radka ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je analyzovat možnosti a potenciál vybraného produktu (hnědý karibský rum značky Santa Teresa - Gran Reserva) z hlediska expanze na český trh, resp. do české maloobchodní sítě. Teoretická část práce popisuje důvody expanze,formy vstupu firmy na zahniční trhy a kritéria při rozhodování společnosti o expanzi. Praktická část se zabývá společností jako takovou, jejím produktem, hodnotí český trh a možnosti produktu při vstupu do české maloobchodní sítě. Na závěr je proveden vlastní kvalitativní a kvantitativní výzkum a na jeho základně doporučení společnosti o další strategii produktu.The objective of the diploma thesis is to analyse options and potential of chosen product (brown Caribbean rum brand Santa Teresa - Gran Reserva) from the point of view of expansion to the Czech market, to the Czech retail network. The theoretical part describes the possible reasons of expansion,forms of a company entrance to the foreign market and the criteria of decision making of the company about expansion. In the practical part I deal with the company as such, its product, the Czech market, the options of expansion to this market and its retail network are evaluated there. In conclusion the proper quantitative and qualitative research is made and on its basis a recommendation about following strategy of the firm is placed.
Keywords:
alcohol; expansion; foreign; alkohol; expanze; zahraniční
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22323