Original title:
Marketingová strategie vybrané firmy
Translated title:
Marketing strategy of a selected company
Authors:
Vojtíšková, Radana ; Průša, Přemysl (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Marketingová strategie vybrané firmy se konkrétně zabývá českou firmou Vinohradská obchodní společnost s.r.o., která provozuje restaurace Pravěk. Cílem bakalářské práce je analýza marketingové strategie sítě restaurací Pravěk včetně návrhů na zlepšení a doporučení. Teoretická část vymezuje, co to je marketingová strategie a její jednotlivé etapy. V teoretické části jsou popsány i teorie komunikačního mixu a teorie značky. V praktické části následuje provedení situační analýzy sítě restaurací Pravěk, její analýzy SWOT a formulování nové marketingové strategie restaurací Pravěk. V práci je použita metoda případové studie marketingové strategie sítě restaurací Pravěk, její analýza doplněná metodou marketingového výzkumu, konkrétně dotazníkovým šetřením.The thesis Marketing strategy of a selected company deals with the Czech company Vinohradská obchodní společnost s.r.o., which operates restaurants Pravěk. The objective of this thesis is to analyse the marketing strategy of restaurant chain Pravěk including suggestions for improvements and recommendations. The theoretical part defines what is a marketing strategy and its particular phases. In the theoretical part are described the theory of communication mix and the theory of brand. In the analytical part follows situational analysis, SWOT analysis and formulation of the new marketing strategy of restaurant chain Pravěk. The thesis uses the case study method of marketing strategy of restaurant chain Pravěk, its analysis, which is supplemented by the marketing research method, specifically questionnaire survey.
Keywords:
restaurant chain Pravěk; suggestion of new marketing strategy; theory of marketing strategy; návrh nové marketingové strategie; síť restaurací Pravěk; teorie marketingové strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22255