Original title:
REZIDENČNÍ DEVELOPMENT NA ČESKÉM TRHU A JEHO MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE
Translated title:
RESIDENTIAL DEVELOPMENT ON THE CZECH MARKET AND ITS MARKETING COMMUNICATION
Authors:
Hašková, Kateřina ; Drozen, František (advisor) ; Svatoň, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce shrnuje základní teoretické poznatky z oblasti marketingu, definuje marketingový mix a jeho nástroje. Bližší pozornost je věnována těm z nich, které jsou pro téma komunikace rezidenčního marketingu nejvíce aktuální, a to nástrojům komunikačního mixu. Dále se práce zabývá pojmem stavitelství, ze kterého vyčleňuje development a následně rezidenční development. Stručně charakterizuje jeho vývoj, současnou situaci na území České republiky a uvádí základní specifika developerského marketingu. Navazující část se konkrétně věnuje nejvyužívanějším nástrojům marketingové komunikace v rezidenčním developmentu, reklamě, vztahům s veřejností, sponzorování a interaktivnímu marketingu. Dále se práce zamýšlí nad problematikou nadprodukce a nadvýběru na současných trzích a stále obtížnější nalézání cesty k zákazníkovi. Ryze praktická část závěrem uvádí příklady marketingové komunikace největších rezidenčních developerů na českém trhu. Závěrem následuje zhodnocení zkoumané skutečnosti a odhad budoucího vývoje.Bachelor thesis summarizes the basic theoretical knowledge of marketing, defines marketing mix and its tools. More attention is paid to those, which are the most current for communication of residential marketing, namely communication mix tools. Then the paper deals with the concept of civil engineering and selects the development and subsequent residential development. Briefly describes its evolution, current situation in the Czech Republic and provides basic features of development marketing. Following section is specifically devoted to most used tools of marketing communication in residential property development, advertising, public relations, sponsorship and interactive marketing. Then the paper examines the problems of overproduction and excessive possibilities of choice in existing markets and increasing difficulty of finding the path to a customer. Purely practical concluding part gives examples of marketing communication of major residential developers on the Czech market. Finally, follows an assessment of studied facts and an estimate of future trends.
Keywords:
marketing communication; public relations; residential development; marketingová komunikace; public relations; rezidenční development
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22241