Original title:
Vývozní strategie pivovaru Konrád
Translated title:
The export strategy of Konrad brewery
Authors:
Řehoř, David ; Machková, Hana (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První kapitola bakalářské práce je věnována hlavním trendům světového a českého trhu s pivem, vývoji české produkce, spotřeby a exportu. V další kapitole je představen pivovar Konrad, informace o jeho výrobě a postavení v tuzemsku. Třetí část se věnuje vývozní strategii pivovaru, mezinárodnímu prostředí, důvodům vstupu na zahraniční trhy, SWOT analýze, PEST analýze, formám vstupu na mezinárodní prostředí, segmentaci mazinárodních trhů a marketingovému mixu firmy. Ve čtvrté kapitole jsou zmíněny hlavní exportní trhy společnosti, jejich charakteristiky a informace o vývozu pivovaru na ně. V závěru kapitoly jsou uvedena doporučení v oblasti vývozní stretgie.The first chapter of the thesis describes the main features of the world and Czech beer market. Basic information about the company, its production and position on the Czech market are mantioned in the second part of the thesis. The third chapter describes export strategy of the enterprise, international environment, reasons and methods of entry to foreign markets, SWOT analyse, PEST analyse, market segmentation and marketing mix used by the firm on the international markets. The fourth chapter mentions the main export markets of the company and recommandations for the brewering's activities on them.
Keywords:
beer market; export strategy; Konrad brewery; pivovar Konrad; trh s pivem; vývozní strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22239