Název:
Postavenie Španielska v medzinárodnom obchode
Překlad názvu:
The position of Spain in the international trade
Autoři:
Muchová, Anna ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Gajdušková, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Prvá kapitola práce sa zaoberá základnou ekonomickou charakteristikou Španielskeho kráľovstva a vývinom makroekonomických ukazovateľov v období posledných desaťročí. Do popredia je dané postavenie krajiny ako svetového hráča v medzinárodnom kontexte a jeho obchodné a investičné vzťahy s krajinami sveta. Dôraz je kladený na región Latinskej Ameriky. Druhá kapitola a venuje obchodnému prepojeniu s členmi EU, ekonomickému vývoju tesne pred vstupom do Spoločenstva, rovnako aj vývoju bezprostredne po pristúpení. V tretej kapitole je zahrnutá oblasť strednej Európy, čo sa týka hospodársko - politického prepojenia s Českou a Slovenskou republikou. Časť je zameraná aj na investičné a obchodné príležitosti.První kapitola práce se zabývá základní ekonomickou charakteristikou Španělského království a vývojem makroekonomických ukazatelů v období posledních desetiletí. Do popředí je dáno postavení země jako světového hráče v mezinárodním kontextu a jeho obchodní a investiční vztahy se zeměmi světa. Důraz je kladen na region Latinské Ameriky. Druhá kapitola a věnuje obchodnímu propojení s členy EU, ekonomickému vývoji těsně před vstupem do Společenství, stejně tak i vývoji bezprostředně po přistoupení. Ve třetí kapitole je zahrnuta oblast střední Evropy, co se týče hospodářsko - politického propojení s Českou a Slovenskou republikou. Část je zaměřena i na investiční a obchodní příležitosti.The first chapter deals with the fundamental economic characteristics of Spain and the evolution of macroeconomic indicators in the last decades. In the foreground I focus on the country as a global player in the international context and its trade and investment relations with the countries of the world. The emphasis is laid on the region of Latin America. The second chapter speaks about business links with members of the EU, economic development just before the entry into the EU, as well as development after the accession. The third chapter includes the area of Central Europe in terms of economic - political links with the Czech and Slovak Republic. Part of it is dedicated to both the investment and business opportunities.
Klíčová slova:
Latinská Amerika; obchod; Slovenská republika; Česká republika; Španělsko; Czech republic; Latin America; Slovak republic; Spain; trade
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/22237