Název:
Špecifiká nemeckého trhu v zahraničnom obchode lokálnej tlačiarne
Překlad názvu:
Specifics of the German market in foreign trade of a local printer
Autoři:
Sunega, Peter ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Vokáč, Matěj (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá analýzou konkurenčných trhov s cieľom potvrdenia alebo vyvrátenia nasledujúcej hypotézy: "Pre lokálny podnik je pôsobenie na zahraničnom trhu výhodnejšie ako pôsobenie na trhu domácom." V prvej časti práce sa nachádzajú teoretické východiská marketingu a medzinárodného marketingu. V ďalších častiach sa práca zaoberá opisom knižného priemyslu (vydavateľstvá a tlačiarne kníh), cenotvorbou kníh, predstavením lokálneho výrobcu kníh a charakteristikou trhov v knižnom priemysle. V závere práce je pomocou Porterovho modelu piatich konkurenčných síl analyzovaný český, slovenský a nemecký trh z pohľadu vybranej spoločnosti.Bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenčních trhů s cílem potvrzení nebo vyvrácení následující hypotézy: "Pro lokální podnik je působení na zahraničním trhu výhodnejší, než působení na trhu domácím." V první části práce se nacházejí teoretická východiska marketingu a mezinárodního marketingu. V dalších částech se práce zabývá popisem knižního průmyslu (vydavatelství a tiskárny knih), cenotvorbou knih, představením lokálního výrobce knih a charakteristikou trhů v knižním průmyslu. V závěru práce je pomocí Porterovho modelu pěti konkurenčních sil analyzován český, slovenský a německý trh z pohledu vybrané společnosti.Bachelor thesis deals with the analysis of competitive markets in order to confirm or refute the following hypothesis: "For a local business, activity in a foreign market is preferable to activity in the domestic market." The first part of the assesement contains the theoretical basis of marketing and international marketing. The other parts include the description of the book industry (publishers and book printers), book pricing, introduction of a local producer of books and the characteristics of book industry markets. In conclusion, this work is using the Porter five competitive forces model to analyze the Czech, Slovak and German market from the perspective of the selected company.
Klíčová slova:
marketing; německý knižní trh; Porterov model pěti konkurenčních sil; vydavatelství a tiskárny; český a slovenský knižní trh; Czech and Slovak book market; German book market; marketing; Porter five competitive forces model; publishers and printers
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/22209