Original title:
Posouzení nákupní atmosféry obchodních řetězců Globus a Tesco
Translated title:
Assessment of the shopping atmosphere of retail chains Globus and Tesco
Authors:
Scheubová, Lucie ; Chylíková, Hana (advisor) ; Filipová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce řeší analýzu a posouzení nákupního prostředí a nákupní atmosféry hypermarketů Globus a Tesco. Pro práci jsem si vybrala prodejny na Praze 5 - Zličín. V první části se zabývám popisem jednotlivých stimulů nákupní atmosféry. Uvedla jsem charakteristiku, činnost a působení obou maloobchodních řetězců. Posouzení nákupní atmosféry jsem provedla na základě subjektivní analýzy a dotazníku, který mi umožnil zjistit objektivní názory zákazníků a následně posoudit nákupní atmosféru těchto prodejen.This bachelor thesis handles the analysis and assessment of the shopping environment and shopping atmosphere of hypermarkets Globus and Tesco. For my thesis I chose stores in Prague 5 - Zličín. In the first part I am dealing with description of the particular inducements of the shopping atmosphere. I introduced characteristic, business activity and operations of these retail chains. The assessment is based on my subjective analysis and on questionnaire. It enabled me to find out objective opinions of customers and to asses the shopping atmosphere of these stores.
Keywords:
Customers; Shopping atmosphere; Store; Nákupní atmosféra; Prodejna; Zákazníci
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22200