Original title:
Trendy v oblasti venkovní reklamy
Translated title:
Trends in outdoor advertising
Authors:
Piknová, Marcela ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Matuš, Vladimír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na současné problémy ve venkovní reklamě a možnosti jejich řešení. Analýza současné situace outdooru a nových technologií je založena na rozhovorech s odborníky z praxe. Dále je využito sekundární analýzy tiskových zpráv o průzkumu veřejného mínění na reklamu. První kapitola obsahuje specifikaci forem venkovní reklamy. Druhá se zabývá používaným materiálem, technikami tisku a procesem výroby reklamy. Ve třetí kapitole jsou shrnuty současné trendy do čtyř tematických celků, které jsou východiskem k řešení nastíněných problémů venkovní reklamy.Work is focused on current issues in outdoor advertising, and their possible solutions. Analysis of current situation in outdoor and new technologies is based on interviews with practitioners. The first chapter contains a specification of forms of outdoor advertising. The second deals with used material, printing techniques and production process of advertising. The third chapter summarizes current trends in four thematic units, which are the basis for solving the problems described outdoor advertising.
Keywords:
billboard; large format print; new technologies; outdoor advertising; billboard; moderní technologie; nosiče reklamy; velkoformátový tisk; venkovní reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22198