Název:
Řešení a tvoření úloh (nejen v přípravě učitelů)
Překlad názvu:
Problem solving and problem posing (not only in teacher training)
Autoři:
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Dva dny s didaktikou matematiky 2014, Praha (CZ), 2014-02-13 / 2014-02-14
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Řešení úloh můžeme podpořit tak, že řešitelé úlohy také tvoří. V příspěvku jsou ukázány různé možnosti tvoření úloh (k danému výpočtu, se zadanými údaji nebo výsledkem, určené struktury) a jejich ilustrace pomocí úloh vytvořených studenty učitelství. Je naznačeno, že tvoření úloh lze chápat jako cíl vzdělávání, vzdělávací a diagnostický prostředek a také jako zdroj motivace.Problem solving we can support by problem posing. The paper shows the different possibilities of problem posing (to a given calculation, to the given data or results, to given structure) and their illustrations through problems posed by students and teachers. It is outlined that problem posing can be understood as a goal of education, training and diagnostic tool and as a source of motivation.
Klíčová slova:
problem posing; problem solving; structure of problem Číslo projektu: GA14-01417S (CEP) Poskytovatel projektu: GA ČR Zdrojový dokument: Dva dny s didaktikou matematiky 2014, ISBN 978-80-7290-801-1
Instituce: Matematický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0244498