Original title:
Sedm podob badatelsky orietovaného vyučování matematice III
Translated title:
Seven forms of inquiry-based mathematics teaching III
Authors:
Tichá, Marie ; Hošpesová, A. Document type: Papers Conference/Event: Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, Srní na Šumavě (CZ), 2014-11-06 / 2014-11-08
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem článku je pomocí konkrétních příkladů vyjasnit představu, jak chápeme badatelsky orientované vyučování matematice. Navazujeme v něm také na příspěvek Pravidelnosti a závislosti jako prostředí pro badatelsky orientované vyučování, který byl prosloven na Setkání v roce 2012, a rozvíjíme a prohlubujeme myšlenky prezentované ve zmíněném příspěvku.This article aims at using particular examples to clarify an idea of how we understand inquiry based mathematics teaching. It follows up on the contribution Regularities and dependences as an environment for inquiry-based education, which was published in the proceedings of the Setkání in 2012, and to develop and deepen the ideas presented in that contribution.
Keywords:
inquiry based teaching; problem posing; substantial learning environments Project no.: GA14-01417S (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, ISBN 978-80-86843-45-2
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0244492