Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Tábor
Original title:
Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Tábor
Translated title:
The current situation of education in school gardens (natural classrooms) on the 1st and 2nd elemetary schools in the region of the town Tábor
Authors:
VÍTŮ, Žaneta Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou využití školních zahrad. U vybraných škol autorka provedla podrobný průzkum školního vzdělávacího programu (ŠVP) s ohledem na zařazování aktivit realizovaných nebo realizovatelných na školních zahradách a průzkum reálných podmínek pro využívání školních zahrad v prostředí základních škol pomocí dotazníkového šetření. Zaměřila se zejména na průzkum vybavení škol pro výuku v prostorách školních zahrad, rozsah vyučovacích hodin, zjistila v jakých tématických okruzích školy zahrady využívají. Dále se také zaměřila na výukové metody v prostorách školních zahrad a zjišťovala, zdali jsou školní zahrady vhodné pro aplikaci prvků Badatelsky orientovaného vyučování (BOV).This bachelor´s thesis discusses the issue of the utilization of school gardens. Among selected schools, the author conducted a thorough survey aimed on the school education program (SEP) consider the integrating of realized and feasible activities for school gardens and the research of actual conditions in the usage of school gardens in elementary schools using a questionnaire survey. She focused principally on the research of school equipment for an education in the areas of school gardens, the range of lessons, the topics of teaching the schools use school gardens for. Then she concentrated on the teaching methods in the areas of school gardens and she surveyed on a suitability of school gardens for the application of the elements of the Inquiry based education (IBE).
Keywords:
Framework educational program for basic education; Inquiry based education; School gardens; Tábor; Badatelsky orientované vzdělávání; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; Tábor; Školní zahrady Citation: VÍTŮ, Žaneta. Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Tábor. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/31259