Original title:
Diagnostika vybraných didaktických pojmů u studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
Translated title:
Diagnosis of Selected Didactic Terms of Students of Teaching and Primary School Teachers
Authors:
DOSTÁLOVÁ, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných didaktických pojmů. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů, které jsou ve výzkumu zahrnuty a na popis metody sémantického diferenciálu. Praktická část se věnuje výsledkům, které z výzkumu vyplynuly, a následně je zpracovává pomocí metody sémantického diferenciálu. This thesis deals with the problem and subsequent diagnostics of selected didactic concepts. The main objective was to determine to what extent the perception of selected didactic concepts is connected between pedagogical faculty students and teachers at first level primary school in practice. The theoretical section focuses on the definition of concepts included in the research and a description of the semantic differential method. The practical section examines the research results and subsequently processes these using the semantic differential method.
Keywords:
critical thinking creativity; didactics; pedagogical faculty; primary technical education; project teaching; self-reflection; technical literacy; technical memory; didaktika; kritické myšlení; pedagogická fakulta; primární technická výchova; projektové vyučování; sebereflexe; technická gramotnost; technická památka; tvořivost Citation: DOSTÁLOVÁ, Veronika. Diagnostika vybraných didaktických pojmů u studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/31088