Original title:
Sociální klima školní třídy v daltonské škole
Translated title:
The social climate in the classroom in the Dalton School
Authors:
LOJDOVÁ, Marie Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na klima školní třídy v daltonské škole. Popisuje, co je klima školní třídy, daltonskou výuku, a se kterými pojmy je to propojeno. Teoretická část se věnuje popisu pojmů, pro lepší orientaci v problematice. Výzkumná část se zabývá porovnáním hlavních složek klimatu školních tříd v daltonské škole. This thesis focuses on the climate in the classroom in Dalton school. Describes what the climate in the classroom, teaching Dalton and concepts with which it is connected. The theoretical part describes concepts for better orientation in the field. The research presents a comparison of the main components of classroom climate in Dalton school.
Keywords:
alternative school; classroom climate; climate; dalton; school climate; alternativní škola; dalton; klima; klima školní třídy; školní klima Citation: LOJDOVÁ, Marie. Sociální klima školní třídy v daltonské škole. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/29981