Název:
Využití sociálních sítí pro propagaci společnosti
Překlad názvu:
Using social networks to support business
Autoři:
Zahradník, Jan ; Chudán, David (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat a zhodnotit, zdali jsou sociální sítě vhodným prostředím pro zviditelnění a prezentaci firem a jejich produktů a na základě zvolených kritérií určit, které sítě v českém prostředí jsou pro tuto prezentaci nejvhodnější a jaké nástroje pro propagaci nabízejí. Práce je rozdělená na část teoretickou, v níž se zaobírám odbornou terminologií, popisuji vývoj prostředků ke sdružování lidí na internetu až do dnešní podoby sociálních sítí. Následuje kapitola, která zmiňuje nejrozšířenější sociální sítě v České republice se zaměřením hlavně na Facebook, na němž také popisuji platformu pro vývoj aplikací. V praktické části ilustruji možnosti propagace společnosti na Facebooku prostřednictvím reálné marketingové kampaně, zaobírám se rozdíly v cílení, náklady spojené s chodem kampaně a poté vyhodnocuji, zda je kampaň úspěšná a přidávám návrhy na zlepšení. Dalším tématem je možnost využití Facebook API a jazyka FBML při tvorbě aplikace na platformě Facebook a s tím spojené využití při internetovém marketingu. Práce obsahuje také veřejný průzkum, který zachycuje, jaké sociální sítě lidé opouštějí a na jaké se naopak přesunují, reakce uživatelů na reklamu na sociálních sítích a vztah k aplikacím na sociálních sítích běžících. Přínosem práce je ukázat možnosti, které nabízí využívání sociálních sítí při prezentaci společností prostřednictvím sociálních sítí.The aim of this bachelor thesis is to analyze and decide whether the social webs are an appropriate place for company and their products presentation. On the basis of criteria chosen to decide which networks are in the Czech environment the most suitable and what promotion tools they offer. The thesis is divided into the theoretical part, in which I consider technical terminology and describe the development of means for gathering people on the Internet till the today's look. A chapter follows that considers the most widespread websites in the Czech Republic, stressing especially Facebook, on which I illustrate the platform for application development. In the practical part I illustrate the promotion options of a company on Facebook through an actual marketing, I consider the aim differences, costs connected with the campaign running, and then I evaluate whether the campaign is successful, and I add proposals for improvement. Another theme is the possibility of using Facebook API and the FBML language by creating an application of the Facebook platform and its use by marketing. The work also consists of a public survey, which shows which social networks people leave and which they go to, reactions of the users for advertisements on social networks and their relationship to the applications running on social networks. The contribution of this work is to show opportunities that using social networks in company presentation offers.
Klíčová slova:
API; komunita; PPC; sociální sítě; web 2.0; API; Comunities; PPC; Social networks; web 2.0
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/22096