Název:
Competitive intelligence
Překlad názvu:
Competitive Intelligence
Autoři:
Matsenko, Olga ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] Competitive intelligence (CI) helps company to make right strategic decision in uncertain competitive environment. Many companies do different kinds of marketing research, but still have not adopted CI tools yet, especially in those countries where they have just started to implement instruments of free market economy. This could be related to Russian situation. The thesis is organized into three chapters. Competitive intelligence theory is explained in the first chapter. In the second chapter tools and techniques of competitive intelligence are discussed. Here the main tools are explained. Implementation of competitive intelligence tools is explained in third chapter of this thesis. Here we see developing new marketing strategy for restaurant chain by using competitive intelligence tools. 'Rosinter Restaurant Holding' is a leading casual dining chain operator in Russia. The main focus is made on 'Planet Sushi' restaurant chain in Omsk region. In this chapter we see implementation of competitive intelligence tools in marketing department while creating new strategy.Competitive intelligence (CI) umožňuje podniku dělat správná strategická rozhodnutí v nestabilním konkurenčním prostředí. Mnoho podniků používá různé formy marketingového výzkumu, ale zatím ještě nepoužívají nástroje CI, zvláště v zemích, ve kterých se teprve nedávno ustavilo tržní hospodářství. To je také případ Ruska. Tato diplomová práce je rozdělena do třech kapitol. Teorie CI je vysvětlena v první kapitole. Ve druhé kapitole jsou diskutovány nástroje a techniky CI. Zde jsou vysvětleny hlavní nástroje. Implementace nástrojů CI je vysvětlena ve třetí kapitole této diplomové práce. V ní je vyvinuta nová marketingová strategie pro řetězec restaurací s využitím nástrojů CI. "Rosinter Restaurant holding" je největším řetězcem restaurací na ruském trhu. Hlavní pozornost byla věnována restauraci "Planet Sushi" v Omském regionu. V této kapitole je názorně ukázána implementace nástrojů CI při vytváření nové strategie.
Klíčová slova:
benchmarking; competitive intelligence; marketingová strategie; nástroje competitive intelligence; benchmarking; competitive intelligence; competitive intelligence tools; marketing strategy; strategic intelligence
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/22048