Original title:
Způsoby motivace žáků ve výuce biologie na vybrané střední odborné škole
Authors:
Endálová, Kateřina Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce na téma "Způsoby motivace žáků ve výuce biologie na vybrané střední odborné škole" je zpracování teoretické části, která se opírá o odbornou literaturu, kde je objasněn pojem motivace a způsoby, které mohou být v rámci výuky využívány. V rámci praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření u žáků 1. a 2. ročníků na vybrané střední škole. Dotazník je zaměřen na zjištění využívání motivace dvou učitelů v rámci hodin Biologie. Pro výzkumné šetření byl zvolen dotazník, který byl směřován k žákům, aby vyjádřili, jak vnímají učitelovu motivaci. Na základě získaných dat z dotazníkového šetření bylo vyhotoveno srovnání dvou učitelů v závislosti na jejich motivační činnosti. Na základě získaných výsledků bylo v závěru práce vypracováno doporučení pro pedagogickou praxi.The aim of the bachelor thesis 'Students motivation in teaching of vocational subjects' is processing the theoretical part, which is based on literature, that is illustrated by the concept of motivation and methods that can be used in the classroom. In the practical part, the survey by pupils at first and second classes on selected secondary schools was performed. The questionnaire is designed to detect the use of motivation of teachers within two hours of Biology. For the research survey was elected questionnaire, that was directed to students to express their perceptions of teacher motivation. Based on the data obtained from the questionnaire was drawn up a comparison of two teachers depending on their motivational activities. Based on the results of the present work was the development of recommendations for the teaching practice.
Keywords:
dotazník; motivace; odborné předměty