Název:
Obchodní a kulturní specifika JAR
Překlad názvu:
Business and Cultural Specialities of South Africa
Autoři:
Hančáková, Aneta ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Korandová, Jiřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] První kapitola práce se věnuje základním informacím o Jihoafrické republice, tedy charakteristice státu, jeho historickému vývoji, politickému uspořádání, zahraničně politické orientaci a ekonomické situaci. Druhá kapitola shrnuje zahraniční obchod země - jak to vypadá s jihoafrickým exportem a importem, jak země obchoduje s Českou republikou. Poslední kapitola se soustředí na kulturní specifika Jihoafrické republiky. Jsou zde informace o obyvatelstvu, náboženství, oficiálních jazycích, pojetí rodiny, kriminalitě, AIDS, státních svátcích a obchodní etiketě. Poslední subkapitola porovnává kulturu v ČR s JAR dle Geerta Hofstede.The first chapter is devoted to the basic information about South Africa - the characteristics of the state, its historical development, political system, foreign relations and economic situation. The second chapter summarises the foreign trade of the state - Southafrican import and export, and how the Czech Republic does business with South Africa. The last chapter is concentrated on the cultural specialities of South Africa. There is information about the inhabitants, religions, official languages, conception of the family, criminality, AIDS, public holidays, business etiquette and the comparison of the Czech and Southafrican cultures based on the Hofstede theory.
Klíčová slova:
apartheid; Geert Hofstede; obchodní jednání; pozitivní diskriminace; zahraniční obchod; apartheid; business dealings; foreign trade; Geert Hofstede; positive discrimination
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/22038