Original title:
Nizozemsko a jeho obchodní a kulturní specifika
Translated title:
Dutch trade and cultural specifics
Authors:
Kašparová, Jaroslava ; Müllerová, Františka (advisor) ; Korandová, Jiřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o obchodních a kulturních specifikách Nizozemska. První kapitola popisuje zemi z hlediska geografického, demografického, historického a také se věnuje jejím charakteristickým symbolům. Kapitola druhá představuje hospodářskou situaci Nizozemska, popisuje sektory ekonomiky a důležité makroekonomické ukazatele. Svým tématem na ni navazuje kapitola třetí, která řeší obchodní vztahy Nizozemska s Českou republikou. Stěžejní jsou potom kapitoly čtyři a pět, ve kterých jsou popsána nizozemská kulturní specifika, zvláštnosti, které nás mohou překvapit při vedení obchodního jednání a také osobní zážitky a dojmy z života v Nizozemském království.The thesis focuses on Dutch trade and cultural specifics. First chapter describes geography, demography and history of the country and even speaks about some characteristic symbols of the kingdom. Second chapter serves as an introduction to Dutch economy, its sectors and provides macroeconomic analysis. Third chapter is well connected to the previous one. It adverts to Czech and Dutch trade relations. The most important is chapter four and five. In these chapters you can find cultural and trade specific that could surprise you while negotiations. The fourth chapter is enriched with personal experiences and impressions from life in Dutch Kingdom.
Keywords:
cultural and trade specifics; introduction of the country; The Netherlands; kulturní specifika a zvláštnosti; Nizozemsko; obchodní specifika a zvlášnosti
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22023