Název:
Marketingová opatření výrobců lihovin v souvislosti se změnami na trhu alkoholických nápojů
Autoři:
Francová, Darina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] FRANCOVÁ, D. Marketingová opatření výrobců lihovin v souvislosti se změnami na trhu alkoholických nápojů. Diplomová práce. Brno: MENDELU, 2014. Diplomová práce je zaměřena na návrh marketingových opatření, která by měla výrobcům lihovin pomoci čelit událostem, které je poškozují. Je provedena analýza uskutečněných změn na trhu alkoholických nápojů a jsou identifikovány dopady těchto změn na hospodářskou situaci České republiky. Zjištěn je také dopad uskutečněných změn na činnost a hospodářské výsledky vybraných podniků působících na trhu lihovin. Je srovnána reakce jiných států s reakcí českých státních orgánů na obdobnou situaci na trhu alkoholických nápojů. Je provedeno dotazníkové šetřené zaměřující se na zjištění dopadů metanolové aféry na spotřební chování u obyvatel Olomouckého kraje. Na základě výsledků získaných vyhodnocením dotazníkového šetření a společně s využitím teoretických poznatků je navržena série marketingových opatření určených pro podniky působící na trhu lihovin. Tato opatření jsou založena na krizové komunikaci i na využití propagačních aktivit v období po odeznění krize.FRANCOVÁ, D. Marketing Measures of Distilled Beverage Manufacturing in Regards to Changes on Market with Alcoholic Beverages. Diploma Thesis. Brno: MENDELU, 2014. Diploma thesis focuses on a proposal of marketing measures to help distilled beverage manufacturers to face harmful events. An analysis of administered changes on the market with alcoholic beverages is provided and the impact of such changes on the economic situation of the Czech Republic is identified. An impact from administered changes to business activity and economic results of selected businesses active on the market of distilled beverages is also recognized. Other countries response to a similar situation on the market with alcoholic beverages is compared to Czech statutory authorities response. A questionnaire study is executed in order to trace the impact of a methanol case on consumers' behavior of residents of Olomouc County. Based on a combination of results obtained from questionnaires and theoretical knowledge, a series of marketing measures designated to distilled beverage manufactures active on the market is suggested. These measures are based on critical communication as well as on the use of promotional activities after the crisis subsided.
Klíčová slova:
alkoholické nápoje; dotazníkové šetření; marketingová opatření; metanolová aféra; změny na trhu lihovin