Original title:
Klíčové faktory středně velkého podniku
Authors:
Pehalová, Klára Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou vnitřního prostředí firmy Výroba nábytku. Cílem práce bylo odhalení slabých stránek firmy a vytvoření návrhů na jejich odstranění. V teoretické části je popsáno prostředí managementu, vnitřní prostředí s využitím principu klíčových faktorů a Weckertova metoda. V praktické části je představena firma Výroba nábytku a je charakterizováno její vnitřní prostředí podle principu klíčových faktorů. V další části práce je na firmu aplikována Weckertova metoda. Na závěr jsou shrnuty nedostatky firmy s návrhem jejich řešení.This thesis deals with analysis of internal environment of the Výroba nábytku company. Aim of the work was to reveal weakness of company and to suggest its elimination. In theoretical section, there is description of the management environment, the inner environment with the use of the key factors principle, and the identifica-tion of the factors influencing the company success according to Weckert method. In practice section, there is introduction of the actual furniture producer with characterization of it is inner environment according to key factors principle, and application of the Weckert method. In conclusion, author summarizes the weak points of the company and suggests a solution.
Keywords:
princip klíčových faktorů; vnitřní prostředí; Weckertova metoda