Original title:
Marketingová strategie vybrané firmy
Translated title:
Marketing strategy of choice firm
Authors:
Žampová, Tereza ; Průša, Přemysl (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé práce je analýza marketingové strategie vybrané firmy. Rozhodla jsem se tímto tématem zabývat, protože marketing je důležitým nástrojem podnikatelské činnosti a bez dobré marketingové strategie nemůže být úspěšná žádná firma. Chtěla jsem zjistit, jak použít nejlépe marketing a marketingové nástroje v obchodním podnikání. Firmou, která mě zaujala, je Oriflame. Vybrala jsem si ji, protože operuje na českém trhu úspěšně již 20 let a stále i během krize vykazuje nárůst prodejů. Dalším důvodem je to, že jsem u ní po dobu jednoho roku registrována jako kosmetický poradce a proto mohu z části čerpat z vlastních zkušeností a mám usnadněný přístup k informacím.Point of my work is analyzing of marketing strategy of chise firm. I decided for this topic, because marketing is an important bussines instrument and without good marketing strategy can't be successful. I wanted to find, how to use marketing and marketing instruments in bussines. I decided for Oriflame, because she is successful on czech market already 20 years and in spite of crisis she shows good sales. Another reason was, that I was befor one year registred as cosmetics consultant by Oriflame and so I can use my personal experiences.
Keywords:
marketing analysis; marketing strategy; Oriflame; marketingová analýza; marketingová strategie; Oriflame
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21886