Original title:
Sedm podob badatelsky orietovaného vyučování matematice II
Translated title:
Seven forms of inquiry-based mathematics teaching
Authors:
Roubíček, Filip Document type: Papers Conference/Event: Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, Srní na Šumavě (CZ), 2014-11-06 / 2014-11-08
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Článek je druhou částí třídílné série, která se zabývá vyjasněním podstaty badatelsky orientovaného vyučování. Tato část je zaměřena na geometrická prostředí, která jsou založena na modelování a která umožňují generovat úlohy různé obtížnosti. Popisuje tři podoby badatelsky orientovaného vyučování matematice - tři typy úloh klasifikovaných podle charakteru vstupních informací: kompaktní, vizualizovaná a daná prostředím.The paper is the second part of triple series that deals with the clarification of substance of inquiry-based mathematics teaching. This part is focused on geometrical environments that are based on modelling and enable to generate tasks with different difficulty. It describes three forms of inquiry-based mathematics teaching - three types of tasks which are classified according to the character of inputs: compact, visualized and given by environment.
Keywords:
geometrical environment; inquiry-based mathematics teaching; modelling Host item entry: Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, ISBN 978-80-86843-45-2
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0241737