Original title:
Klavírní stylizace v hudbě romantického období
Translated title:
Piano Stylization of Music in romantic Period
Authors:
Dupont, Veronika ; MALÝ, František (advisor) ; KAHÁNEK, Ivo (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Ke zpracování své magisterské práce nazvané Klavírní stylizace v hudbě romantického období jsem se rozhodla z důvodu svého zaujetí pro tvorbu autorů tohoto období a svého zájmu o interpretační problematiku kompozic, vzniklých ve zmíněném hudebním stylu. Práci jsem rozdělila do tří základních kapitol. V první jsem se snažila přiblížit romantismus obecně jako stylové období. Ve druhé sem se pokusila nastínit jeho skladebné, stylové a stylizační znaky a ve třetí jsem se poté soustředila na určitá díla vybraných autorů, jež jsem dále rozdělila do několika podkapitol podle konkrétních dílčích období, do nichž jejich tvorba spadá. V závěru jsem se pokusila o jakési vysvětlení mého způsobu pracovního pojetí a shrnutí poznatků a cílů, ke kterým má práce a snaha směřovala.My master´s Thesis, called "Piano Stylization of Music in romantic Period", is based on my Interest in Works of Composers of this Period and interpretation´s Problems for Compositions, created in above mentioned Epoch. I devided my master´s Thesis in three basic Chapters. In the first one, I was trying to describe the Romanticism generally as a style period. In the second one, I attempted to sketch its composing, period and stylizacion marks and in the third chapter I was concentrated on specific works of selected composers, which I separated in several smaller chapters according to particular periods which their work come under in. In the conclusion I tried to explain my way of working conception and a summary of finding and objectives, which my weork and effort was leading to.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8175