Original title:
European saxophone ensemble
Translated title:
European Saxophone Ensemble
Authors:
Králová, Tereza ; RADOK ŽÁDNÁ, Ingeborg (advisor) ; ŠTILEC, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] European Saxophone Ensemble byl tvořen dvanácti mladými saxofonisty dvanácti zemí Evropské unie. Každý rok vystoupil v minimálně sedmi zemích EU a pro každé turné bylo vždy složeno 5 - 6 nových skladeb autorů rozdílných národností i hudebních preferencí. Tento projekt se konal v roce 2008, 2010, 2011, 2012 a 2013. Byl organizován společností MET-X, jejíž hlavním cílem je spojování rozdílných kultur pomocí hudby.
Práce je zaměřena na teoretické i praktické poznání grantů evropského programu Culture. Nejvíce se soustředí na grantový program oblasti 2 . Podpora organizací působících v oblasti kultury na Evropské úrovni, ze které MET-X čerpalo. Měla by sloužit také jako dokumentace a shrnutí projektu European Saxophone Ensemble.The European Saxophone Ensemble was formed by twelve young saxophone players from twelve different countries of the European Union. Every year toured at least seven countries of EU and for each of the years were composed 5 - 6 new pieces from the authors of different nationalities and different music preferences. This project was held in the years 2008, 2010, 2011, 2012 and 2013. It was organized by the association MET-X, whose main target is to connect different cultures with music.
My theses is focused on theoretical and practical knowledge of European grant program Culture. The centre of the theses is the grant program strand 2. Support for organizations active at European level in the field of Culture from which the MET-X was benefiting. It should be also a documentation and resume of the whole project European Saxophone Ensemble.
Keywords:
hudba; hudební soubory; saxofon
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8124